Mijn gsm handmatig configureren

Configureer uw gsm voor sms’en, mms’en en internet dankzij onze configuratietool. Is uw model er niet in opgenomen? Volg dan deze gemakkelijke stappen!

Info

Het antwoord op uw vraag hangt af van de versie van uw simkaart! Ga naar dit artikel om te weten te komen of u een simkaart van de oude of de nieuwe generatie hebt. Zo komt u erachter welk deel van dit artikel voor u bedoeld is!

U hebt een simkaart van de ‘oude generatie’

1

Configureer uw sms’en
Ga naar de instellingen van uw gsm voor sms’en of ‘berichten’.

·         Voor het besturingssysteem van Apple (IOS): voer **5005*76720032468146810#* in en druk vervolgens op de beltoets.

·         Voor de andere besturingssystemen: voer 0032468146810 in het veld van de sms-centrale.

2

Configureer uw mms'en
Ga naar de instellingen van uw gsm voor mms'en en voer de volgende gegevens in:

·         APN: mms.be

·         MMSC: http://mmsc.telenet.be

·         Proxy: 195.130.149.100

·         Mms-poort: 80

·         MCC: 206

·         MNC: 05

Merk op dat u voor de besturingssystemen iOS, Windows Phone en Blackberry enkel de bovenstaande APN-, MMSC- en Proxy-gegevens hoeft in te voeren.

3

Configureer uw mobiel internet (data)
Ga naar de instellingen van uw gsm voor internet/data, en
voer deze gegevens in:

·         APN: telenetwap.be

·         MCC: 206

·         MNC: 05

Merk op dat u voor de besturingssystemen iOS, Windows Phone en Blackberry enkel de bovenstaande APN-gegevens hoeft in te voeren.

U hebt een simkaart van de ‘nieuwe generatie’

1

Uw sms’en configureren

Om uw sms’en handmatig te configureren moet u naar het menu van uw gsm gaan, naar de parameters voor sms’en.

In het veld van de sms-centrale voert u dit nummer in: 32455003003

Als u een gsm met het besturingssysteem IOS van Apple hebt, voer dan **5005*76720032455003003#* in en druk vervolgens op de beltoets.

2

Uw mobiel internet (data) configureren

Naargelang het merk en het model van uw telefoon verloopt de configuratie van uw mobiel internet op een verschillende manier:

·         Toestel zonder datafunctie: Er is geen enkele configuratie nodig.



·         Android - VOO herkend door het toestel: Er is geen enkele configuratie nodig.



·         Android - Toestel compatibel met SMS OTA: De volgende sms wordt naar u verzonden wanneer het moment van de configuratie eraan komt: “VOOmobile – Hallo, u zult nu een melding ontvangen om de dataverbinding van uw gsm te configureren. Voer die installatie uit om volop van uw diensten te blijven profiteren.”



·         Android/ander - Toestel niet compatibel met SMS OTA: De volgende sms wordt naar u verzonden wanneer het moment van de configuratie eraan komt: “VOOmobile – Uw gsm kan niet automatisch geconfigureerd worden. Maak verbinding met een wifinetwerk en surf vervolgens naar www.voomobile.be/data voor een handmatige configuratie. Hulp nodig? Neem contact met ons op het nummer 5050 of ga langs in een VOO-winkel.”



·         IOS herkend als een iPhone 5 of recenter - Configuratie via online link voorgesteld: De volgende sms wordt naar u verzonden wanneer het moment van de configuratie eraan komt: “VOOmobile – Wij gaan uw verbindingparameters nu configureren. Maak verbinding met een wifinetwerk en klik vervolgens op de onderstaande link om volop gebruik te blijven maken van uw diensten.”

Deze link is eenmalig bruikbaar en is slechts beschikbaar gedurende 72 uur. Als de link is vervallen, krijgt u een nieuw bericht als u probeert hem te gebruiken: “Deze link is vervallen! Deze link kan helaas niet meer gebruikt worden om uw verbindingparameters te configureren. Hoe krijgt u een nieuwe link? Sms INIT naar 5550 (gratis bericht).”



·         IOS herkend als een iPhone 3G/3GS/4/4S - Toestel niet compatibel met SMS OTA: De volgende sms wordt naar u verzonden wanneer het moment van de configuratie eraan komt: “VOOmobile – Uw gsm kan niet automatisch geconfigureerd worden. Maak verbinding met een wifinetwerk en surf vervolgens naar www.voomobile.be/data voor een handmatige configuratie. Hulp nodig? Neem contact met ons op het nummer 5050 of ga langs in een VOO-winkel.”

Om uw mobiel internet handmatig te configureren moet u naar het menu van uw gsm gaan, naar de parameters voor het mobiel internet. Voer in die parameters deze gegevens in:

·         APN: internet.voo.be (met de besturingssystemen Android / iOS / Windows Phone / Blackberry)

·         MCC: 206 (met het besturingssysteem Android)

·         MNC: 05 (met het besturingssysteem Android)

Info

De mms-dienst is niet langer beschikbaar met de simkaart van de nieuwe generatie. Ga voor meer informatie hierover naar dit artikel.

Hebt u uw configuratie-sms nog niet ontvangen?

Attention

Als u een iPhone hebt, is de link in de sms die u ontvangt eenmalig en slechts 72 uur geldig. Als u meer dan een uur gewacht hebt of als u al op die link geklikt hebt zonder de configuratie te starten, zult u de link niet meer kunnen gebruiken. U moet dan een nieuwe configuratie-sms krijgen.

Als u uw configuratie-sms niet ontvangen hebt of als die niet langer werkt, kunt u die zelf opnieuw versturen via het Sicap-platform:

1

Meld u aan

U hoeft enkel uw telefoonnummer in te vullen in het daarvoor bestemde veld.

2

Raadpleeg uw sms’en


Uw wachtwoord wordt u per sms verstuurd en u kunt het slechts eenmalig gebruiken.

3

Verstuur de configuratie-sms opnieuw

Zodra u met behulp van dat wachtwoord aangemeld bent op het platform kunt u de configuratie-sms opnieuw versturen naar uw telefoon.

4

Ga na welke stappen u moet volgen

Zodra u op de startknop hebt gedrukt, wordt de sms verzonden en krijgt u een nieuwe pagina te zien met informatie over de stappen die u moet volgen.

Als u een vraag hebt over de handmatige configuratie van uw gsm, vragen we u om contact op te nemen met de klantendienst van uw telefoonmerk.

Utilisation des cookies